Van alles wat - Reisverslag uit Marathóna, Griekenland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Van alles wat - Reisverslag uit Marathóna, Griekenland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Van alles wat

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

20 Augustus 2008 | Griekenland, Marathóna

Yassas! (=hallo allemaal)

Deze week geen hele grote gebeurtenissen, dus zal ik wat meer algemene dingen vertellen.
Ten eerste, voor degenen die het interesseert: Fred, chef receptie, heeft een verlenging voor me aangevraagd tot het eind van het seizoen (begin oktober), in plaats van 10 september dus wat eerst de datum zou zijn waarop ik weg zou gaan. Ik hoop dat hij er nog geen spijt van heeft want de afgelopen week heb ik een aantal fouten gemaakt waar hij niet blij mee was, met als toppunt nieuwe gasten de kamersleutel geven terwijl de kamer nog niet was schoongemaakt (vergeten te kijken…)!! Gelukkig waren de klanten zelf heel relaxt en werden ze niet boos, anders had ik misschien zelfs mijn eerste waarschuwing te pakken gehad (bij 3 waarschuwingen krijg je ontslag). Voortaan beter opletten dus!
Qua stress gaat het gelukkig al een stuk beter, de klanten zijn deze week ook geduldiger en minder veeleisend. Zaterdag blijft wel een rotdag, vooral met mijn uren die elke zaterdag hetzelfde zijn: ik begin pas om 13.00 maar vanaf ’s ochtends een uur of 8 zijn er continu aankomsten en vertrekken dus heb ik er geen voordeel van dat ik laat begin, vervolgens werk ik 8,5 uur aan de receptie, dus tot middernacht met een kleine pauze om te douchen, mezelf om te kleden en te dineren. De volgende dag wordt dit wel gecompenseerd omdat ik dan maar 5,5 uur aan de receptie werk, maar ik had het liever anders verdeeld gehad aangezien de zaterdag aan de receptie sowieso erg zwaar is (check-outs, check-ins, mensen die moe zijn van de reis, niet tevreden zijn met hun kamer en een andere kamer willen terwijl we vol zitten, enz.enz.). Maargoed, ik moet wel zeggen dat ik de rest van de week af en toe tijd vind om ff een uurtje te sporten of naar het strand te gaan, dat is al een hele verbetering!! :)

Afgelopen zaterdag was het trouwens niet alleen ‘zwaar’ vanwege het werk, maar ook omdat deze keer enorm veel mensen vertrokken waar ik erg goed contact mee had. Sommigen zaten er al twee of drie weken dus dat gaf nog meer tijd om een band op te bouwen, en met een groepje jongeren van mijn leeftijd was ik dan eindelijk naar de bar naast de club geweest. Samen met collega’s overigens, die verbaasd riepen: “Wat? Drink jij alcohol dan? Jij hier? Ik geloof mijn ogen niet!” Toen ik uitlegde dat ik gewoon nooit meegevraagd was en dat ik er niet in mn eentje naartoe wilde, riepen ze meteen dat ik vaker moest komen en dat ze het juist gezellig vonden als ik kwam, dus dat zit voortaan ook goed. :) Verder waren er een aantal schattige kindjes die vertrokken, mensen die ik al kende van Beldi (er zitten hier onderhand elke week mensen die vorig jaar in Beldi waren!) en ook Severine van Club Med Business in Opio was hier op vakantie met haar ouders, haar zus blijkt hier in de keuken te werken. Erg leuk om de laatste roddels uit Opio te horen, en ik ben nog blijer dat ik daar weg ben want de receptie schijnt echt een zooitje te zijn en de chef receptie een echte dictator! Maargoed, ik heb dus al een mooi stapeltje (email-)adressen verzameld. :)

Wat trouwens erg leuk is, is dat hier overal in het dorp katten rondlopen. Vooral veel jonge katjes, echt super schattig, en de kinderen slepen ze dan ook overal mee naartoe. Gelukkig zijn de meesten voorzichtig met ze en krijgen ze van iedereen eten en drinken, maar ik blijf altijd op mijn hoede als ik er een zie lopen. Ik ben toch steeds bang dat vooral kinderen er te ruw mee ‘spelen’, of dat een (volwassen) kattenhater en een schop tegen geeft. Laatst was er een meisje dat probeerde een kat met een touw vast te binden (gelukkig wel om het middel en niet om de nek), duidelijk zonder slechte bedoelingen, ze wilde hem gewoon bij haar houden. Het katje was klein en soepel genoeg om zich er gemakkelijk weer uit te wurmen, maar ik heb haar toch uitgelegd dat ze dat beter niet kon doen en gelukkig begreep ze het. Binnenkort is er waarschijnlijk weer een nieuw nestje want er loopt een behoorlijk zwangere poes rond, ik hoop dat alle kittens het overleven!!

Verder is er niet heel veel nieuws, ik weet zo gauw niets anders wat ik kan vertellen. Het kan zijn dat jullie een tijdje niets van me horen, want over twee weken zijn mam en Natasja er (dus dan heb ik sowieso geen tijd) en ik wil proberen om dan 2 dagen vrij te krijgen, wat zou betekenen dat ik komende week geen vrije dag heb en dus ook weinig tot geen tijd voor internet. Overigens zal ik wel proberen wat meer te smsen, hopelijk helpt dat want ik hoor erg weinig van jullie deze keer! :( Maar ik snap dat ik zelf ook meer moet laten horen, dus vandaar mijn voornemen om te smsen! ;)

Miss you all!!!

Dikke kuzzz Naomi

  • 21 Augustus 2008 - 15:38

    Wesly:

    Hey Gelukkig heb je het naar je zin daar.
    Dat maakt het werk natuurlijk ook een stuk leuker.
    Ik zie je nog wel voordat ik er zelf weer voor een paar maandjes vandoor ga.
    xx Wes.

  • 26 Augustus 2008 - 09:32

    Ruben:

    Eej, meissie!!!
    als je tg langer blijft, zal ik dan toch maar een vakantietje naar Griekenland plannen?? :P
    Maar je gaat nu dus vaker stappen? En hoe gaat het nu met je collega's nu ze weten dat je ook drinkt ;)
    xxx Ruben

  • 30 Augustus 2008 - 12:10

    Ping:

    Pong pong!!

    Goed te lezen dat je je nu lekker op je gemak voelt en het stapseizoen is aangebroken ;). En fouten maken is iets wat gebeurd, op zon moment is het vervelend, maar weet zeker dat de chef zelf ook wel eens dingen fout doet, so dont worry :).

    Leuk dat jullie mam en Natasja komen, altijd leuk als er mensen op vakantie komen!!

    Well, houd je taai, succes en enjoy!! Dikke kuzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 65454

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: