Toch nog carnaval! :) - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Toch nog carnaval! :) - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Toch nog carnaval! :)

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

08 Maart 2006 | Frankrijk, Chambéry

Wat blijkt, hier hebben ze ook carnaval!!! Alleen een week later dan in Nederland…en wel anders natuurlijk. Zo hebben ze hier wel ‘verklede’ avonden in het uitgaanscircuit (donderdag-vrijdag-zaterdag), maar dan met voornamelijk gewone muziek en schijnbaar zijn er ook maar weinig mensen die ook daadwerkelijk verkleed gaan. Helaas heb ik dat niet met eigen ogen kunnen zien…donderdag wilde iedereen naar de ‘Hooligan Pub’ waar een ‘gewoon’ internationaal feest was, wat wel gezellig was hoor, daar niet van, vrijdag ging er niemand uit en zaterdag kreeg ik om half 12 ineens een smsje dat twee van de meiden toch gingen…tegen die tijd had ik echt geen zin meer om me nog helemaal op te gaan tutten, bovendien was ik door de boodschappen van die dag zo goed als door mijn geld heen. :( Maar goed, volgens andere mensen stelde het hier dus allemaal niet veel voor en heb ik niets gemist.

De optocht, zaterdagmiddag, heb ik gelukkig wel kunnen zien. :) Niet zo lang als in Raamsdonksveer, niet zulke prachtige grote wagens en vooral voor (en gedeeltelijk door) kinderen, maar toch vond ik het erg leuk en sommige pakken en wagens waren erg mooi gemaakt! Het thema van de optocht was monsters (vriendelijke monsters werd van tevoren aangekondigd, ze wilden natuurlijk niet alemaal huilende kinderen! ;) ) : harige gedrochten, draken, spoken, heksen en fantasie-schepsels, maar ook travestieten en zelfs spongebob squarepants kwam voorbij! Er werden geen snoepjes uitgedeeld ofzo, maar er liepen heel veel kinderen in de optocht met zakjes confetti, die ze zelf bij iedereen in het gezicht kwamen gooien, soms letterlijk. :p En op het laatst, toen ik een foto maakte van één van de travestieten, kwam de bebaarde dame op me af en kreeg ik een lipstick-zoen op mijn wang! Vervolgens maakte ik een filmpje van de rest van de dragqueens (helaas kan ik de filmpjes hier niet laten zien), komt er wéér een op me af, die zegt ‘tu fais un photo, tu dois payer!’ (als je een foto maakt moet je betalen!) en hoppa, nóg een grote smakkerd, op mijn voorhoofd ditmaal!!! Zie de foto’s voor het resultaat… ;) Deze optocht was verder ook meer circus-achtig, er liepen veel jongleurs, steltlopers en vuurspuwers mee. En als finale, toen alle wagens op het grote plein waren aangekomen, werd een meisje onder een luchtballon boven het publiek gehesen, waar ze in een ring een acrobatische trapeze-act liet zien. Dat zag er echt supermooi uit, al had ze het wel zwaar volgens mij, want niet alleen was het sowieso erg knap wat ze allemaal deed, het regende ook nog en het was flink koud, en zij had alleen een dun wit pak aan met blote voeten! Respect!!!

Nog meer goed nieuws: ik schrijf dit vanuit mijn eigen kamer, ze hebben net internet geïnstalleerd hier! :D Ik kreeg van een Fins meisje een tip over (redelijk) goedkoop internet en ik heb het dus toch maar gedaan, want ik mis iedereen heel erg en heb het contact echt nodig! En om nou elke keer mijn laptop mee naar school te leuren, wat sowieso alleen doordeweeks van 8 tot 6 kan terwijl de meesten pas 's avonds of in het weekend online zijn... Dus ik ben voortaan weer wat vaker op msn!!! :D :D :D (Alleen dit weekend niet...maar daarover meer de volgende keer, ik hou het spannend haha! ;) )

Ciao, muchas besas...de Nana :)

  • 08 Maart 2006 - 14:57

    Mams:

    Hè meissie, wat fijn dat de internet aansluiting t al doet, heerlijk dat we nu wèl, zomaar weer kunnen smsen, leuke foto's trouwens van de optocht!xxx,mams

  • 09 Maart 2006 - 02:16

    Ping:

    Heej hallo,

    Wat ziet de optocht er super gaaf uit!! En ik zie ook nog bergen op de achtergrond, oi oi oi, j´aime la France, j´aime la France beaucoup :D. Groses Bises,

    Ping

  • 12 Maart 2006 - 18:39

    Pap:

    hoi Naomi,blij dat je je draai een beetje begint te vinden,let maar op straks wil je niet meer weg...heb je daar ook nog last van de sneeuw gehad
    (of franse vriendjes)??
    groetjes en dikke kus,pap

  • 13 Maart 2006 - 10:50

    Dees:

    Heeej! Fijn dat je nu ook op je kamer kan internetten! En dat het al wat gezelliger wordt daar :) Veel plezier!!
    Liefs Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 65463

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: