Ayy la tésis...es una tortura - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Ayy la tésis...es una tortura - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Ayy la tésis...es una tortura

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

28 Augustus 2006 | Frankrijk, Chambéry

Hey everybody!!

Toch nog een berichtje...want dat ik niet meer studeer wil niet zeggen dat ik niet meer in het buitenland kom! ;) Dus ik ga sowieso door tot de uitreiking in november, die dit studiejaar pas echt afsluit. :)

De afgelopen drie maanden ben ik, zoals de meesten van jullie wel weten, bezig geweest met mijn scriptie. Wat vooral de laatste maand zo'n beetje neerkwam op hele dagen werken, korte nachtjes, veel stress en het stilleggen van mijn sociale leven. :( Je kunt je dus voorstellen hoe blij ik ben dat het weer voorbij is!!

Voor deze scriptie moest ik ook primair onderzoek doen, wat in dit geval betekende dat ik twee weken naar Bretagne moest om daar enquêtes uit te delen en een interview te doen. Omdat ik bij gebrek aan geld en een auto moeilijk in mijn eentje daarnaartoe kon, hebben mam en Hans gelukkig besloten om dan ook maar naar Bretagne op vakantie te gaan. Gelukkig had ik daar nog een penvriendin zitten, Sylviane, die mij onder andere heeft geholpen bij het vinden van een organisator van fest-noz (de speciale traditionele feesten waar mijn scriptie over ging) die zich wel wilde laten interviewen. Verder ben ik naar drie van die speciale dansfeesten geweest om daar enquêtes uit te delen aan bretonse mensen, om erachter te komen wat zij er nu eigenlijk van vonden dat hun feesten steeds toeristischer werden.

Het is dus vooral een werkvakantie geweest, al was het ook zeker fijn om een beetje rust te krijgen (mn laptop lag nog thuis) en mocht ik van mezelf ook meedansen nadat alle enquêtes eenmaal waren ingevuld.

Tussendoor zijn we ook nog één avond naar Ty Elise gegaan, een Welshe pub waar we altijd heengaan als we daar in de buurt zijn. De baas daarvan is lekker gek, en toen ik vroeg of hij nog contact had met de vader van Amanda, een Engels meisje dat ik daar heb ontmoet en met wie ik ook nog een paar jaar contact had gehad, belde hij die vader meteen op. Die gaf mij vervolgens het nummer van Amanda en voilà, ik heb weer een adresje in Londen erbij waar ik langs mag komen wanneer ik wil. :D

Ik heb inmiddels gehoord dat ik in elk geval alles van Chambéry ook heb gehaald, het is dus alleen nog afwachten of ik mijn scriptie haal. Maar ik ga hoe dan ook naar de uitreiking, want het is waarschijnlijk de laatste keer dat ik de meeste ETM-ers bij elkaar zie!

Ik hou jullie op de hoogte!

Dikke kus, Naomi

  • 28 Augustus 2006 - 23:23

    Ping:

    Heej meis,

    Wat heerlijk om te lezen dat je nog steeds doorkrabbeld hier ;). Ik ben ondertussen ook weer in Les Pays-Bas, dus snel maar even meeten vind ik :P. Dikke kuzzz

  • 11 September 2006 - 18:24

    Vincent:

    Heya Naomi!

    Well, to be honest, I understand nothing to Dutch language ;) I hope you have fun in my country at least !!! ;)

    What is your MSN? Mine is fiscelan@hotmail.com

    See you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 65444

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: