Afscheid... :( - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Afscheid... :( - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Afscheid... :(

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

23 Mei 2006 | Frankrijk, Chambéry

Hallo allemaal!!

Het is echt niet te geloven, het zit er alweer bijna op...alle examens en opdrachten zijn achter de rug (alleen die rot scriptie nog, maar die doe ik grotendeels thuis) en een groot deel van de ETM'ers die hier in Chambéry zaten is al naar huis. Erg eenzaam en steeds saaier voor degenen die achterblijven, voor mij gaat het nog (nog één weekje) maar Fran, Manu, Anna en Bélen blijven nog een maand ivm hun huurcontract. Helaas heb ik van Manu ook al afscheid moeten nemen omdat die tussendoor nog een weekje naar huis gaat, maar gelukkig is Elisabetta er ook nog een paar dagen. Maar de stemming zit er nog maar half in. :(

De donderdag nadat ik terug in Chambéry was, zijn we met een hele groep Erasmus-studenten naar Macumba geweest, volgens de organisatie de grootste discotheek van Europa, maar ik weet niet zeker of dat waar is...het was in elk geval wel erg leuk!! :D Met veel zalen, goede muziek en een draaiende dansvloer (voorzichtigheid geboden voor degenen met ietsje teveel drank op ;) ). Zaterdag had ik een afscheidsdiner georganiseerd bij 'Au Bureau' wat erg geslaagd was. De rest van de week werd in beslag genomen door de laatste opdrachten en examens (dinsdag was de laatste).

Die dinsdagavond zijn we natuurlijk meteen met zijn allen wat gaan drinken om te vieren dat alles achter de rug was. En om meteen al afscheid te nemen van Patricia, Oliver en Helga, die woensdag al vertrokken. Daarna met een kleine groep nog naar Cocktail geweest tot een uur of 4. De avond erna wilden Fran, Manu en ik als enigen uit, maar we besloten toch naar RDC te gaan, en het werd nog best gezellig met z'n drietjes al bleven we niet al te lang. Donderdag was er een Erasmus-afscheidsfeest in de Hooligan Pub, maar dat stelde niet veel voor, dus gingen we weer naar RDC, weer tot een uurtje of 4. Vrijdag, na Irene uitgezwaaid te hebben, gingen we weer naar RDC en vervolgens tot een uur of 5 naar Opéra, waar ik en Bélen ons hebben uitgeleefd op het podium. :) Zaterdag wilden we het songfestival kijken, maar aangezien ze dat in geen enkele bar op wilden zetten hebben we uiteindelijk bij een vage kennis thuis gekeken. De twee Finse meiden waren stomverbaasd en door het dolle heen dat 'ze' gewonnen hadden, dat vroeg natuurlijk weer om een 'victory beer'. ;) Lotta vertrok de volgende dag, en gisteren (maandag) zijn we weer wat gaan drinken om afscheid te nemen van Manu en Ana Maria. Hoezo elke avond feest?!? :P Maar ondertussen werd iedereen (vooral Fran haha) ook wel steeds emotioneler...niet dat er echt gehuild werd, tenminste niet waar iedereen bij was, maar de stemming wordt steeds droeviger... :(

Oja, we zijn trouwens tussendoor ook nog twee keer naar de film geweest; naar de 'Da Vinci Code' (Engels met Franse ondertiteling) en 'Volver' met Penélope Cruz (Spaans met Franse ondertiteling). Allebei erg mooi en goed te volgen, alleen de Da Vinci Code iets minder, waarschijnlijk omdat ik het boek niet had gelezen, het is namelijk best een ingewikkeld verhaal.

Nou, nog één weekje dus, ik moet eigenlijk aan mijn scriptie werken nu maar ik wil nog zoveel mogelijk genieten van de laatste daagjes met Elisabetta, Fran, Anna en Bélen, dus die scriptie wacht maar tot ik thuis ben... Zondag komen mam en Hans, en dinsdag vertrekken we. Wat gaat de tijd toch snel...


Tot gauw!!

Kusjes en knuffels, Nana

  • 23 Mei 2006 - 14:13

    Manon:

    Heej meissie, ik hoop dat je nog een beetje kan genieten van de laatste dagen in Frankrijk. Ik vind het leuk dat je weer terug komt naar hier :D Succes met de laatste loodjes (op naar de WC-experience haha)
    Dikke knuffel

  • 24 Mei 2006 - 14:11

    Ping:

    Heej mop,

    Wat vliegt de tijd!! Onvoorstelbaar gewoon. Maar ik weet zeker dat dit een ervaring is die je de rest van je leven bij je houdt. Geniet van de laatste momenten, en enjoy being back home als het zover is!! Dikke kuzzen en veel liefs,

    Moi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 139
Totaal aantal bezoekers 65467

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: