Vakantie in Madrid en Brabant! :) - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Vakantie in Madrid en Brabant! :) - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Vakantie in Madrid en Brabant! :)

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

09 Mei 2006 | Frankrijk, Chambéry

Even een keer geen berichtje over Frankrijk, maar over Spanje!!! (En een beetje Nederland, is eigenlijk niet de bedoeling maar ik wil geen gat in mijn dagboek dus komen ook de hoogtepunten uit NL aan bod ;) )

Nou zaterdag ging ik dus eerst met de trein naar Genève, om daar het vliegtuig naar Madrid te pakken. Dat klinkt simpel maar dat was het niet, eerst was ik al bijna te laat (what's new?) voor de trein, vooral omdat ik mijn koffer niet mee kreeg (ook al bleek hij dit keer maar 14,5 kilo te zijn! maar de wieltjes zijn eraf gesleten dus moest ik hem tillen :o ). Fran en een paar andere Spanjaarden gingen ook naar Genève dus belde ik Fran, die goeierd helpt altijd iedereen en ook dit keer kwam hij me uit de brand helpen. Hij kwam me tegemoet en heeft mijn koffer naar het station gedragen, waar we nog nét op tijd aankwamen...wat bleek, hadden we voor niets gehaast; de trein had 30 minuten vertraging! En...de volgende ook!! :? Gelukkig haalden we uiteindelijk nog wel onze vliegtuigen. :)

In Madrid stonden Kinsie en Samia, mijn vriendinnetjes die met mij in Bournemouth hebben gezeten dus, me al op te wachten. Na een lange metrorit kwamen we thuis bij Verena, die met hun in één appartement woont. Ze wonen hartstikke mooi met veel ruimte en in een lekker rustige buurt met wel de supermarkt en een metrostation enzo dichtbij. 's Avonds zijn we meteen goed uitgeweest naar de 'Ananda', een grote discotheek waarvan iemand ons later vertelde dat er ook vaak bekende Spanjaarden komen!! Maarja die (her)kennen wij natuurlijk niet... En we kwamen nog gratis binnen ook, omdat Kinsie kaartjes had!! :D We hebben lekker gefeest, al werd het door mijn nieuwe schoenen (nog steeds niet gewend blijkbaar) wel weer een pijnlijke avond en moest ik uiteindelijk gaan zitten. :( Uiteindelijk zijn we rond 5 uur naar huis gegaan (in Spanje begint alles pas na 12 uur).

Zondag zijn we door heel Madrid gelopen, nouja het centrum dan. Is makkelijk te voet te doen, al wordt de metro ook volop gebruikt. Vooral het park, El Retiro, als het goed is het grootste park van Europa, was super prachtig!! Daar kan je uren in ronddwalen, overal groen, allemaal paadjes (net een doolhof), fonteinen, een grote vijver met roeibootjes...superromantisch, ook daar moet ik nog een keer metmijn toekomstige lover heen!! (zie Strasbourg haha ;) ) 's Avonds gingen we uit met Fran en Marthe, een gezellig Nederlands meisje dat haar tweede semester ook daar doet, en weer hoefden we niets uit te geven: gratis entreekaartjes voor het 'Palacio', van tevoren nog even naar een bar waar we gratis shotjes/bier kregen en ook bij het Palacio kregen we een gratis mixje! :D Uitgaan in Madrid is geweldig én goedkoop!! :p

Maandagmiddag ben ik, jawel, met de meiden (en de rest van hun klas) meegeweest naar een bedrijfsbezoek!! In het Spaans dus!! Verrassend genoeg kon ik sommige dingen toch een beetje volgen, en nog een hoop meer toen we een powerpoint presentatie kregen en het dus geschreven stond! :) En het was nog best interessant, ook al was het op zich een vrij saaie rondleiding (het was een bedrijf dat meeting regelt en het waren dus allemaal grote vergaderzalen), maar wij krijgen helemaal geen bedrijfsbezoeken en ik heb toch weer ietsje meer geleerd over het organiseren van vergaderingen. :)

Dinsdag ben ik weer met Kinsie de stad in geweest en natuurlijk nog even door het park, het was heerlijk, 32 graden en geen wolkje aan de lucht! 8) Helaas moest ik woensdagochtend héél vroeg alweer weg, om half 5 stond de taxi er. Ik heb net de beste uitgaansavonden gemist, maar ik ben zeker van plan om nog eens terug te gaan! :D

Ik zal mijn anderhalve week in Nederland niet uitgebreid beschrijven, dus hier even een korte samenvatting! ;)
Na even thuis uitgerust te hebben ben ik zaterdag met Pap, Sorila, Loraine en haar vriendin Lola naar Koninginnedag in Amsterdam geweest. Leuk zoals elk jaar, maar het bijzondere aan dit jaar was dat we ineens bij een klein cafeetje Lange Frans en Baas B zagen optreden en met ze op de foto zijn geweest!! 8) Altijd leuk voor in het fotoboek, toch? :D

Ik ben tot dinsdag in Uden gebleven, heb nog met Pap een ritje gemaakt in zijn oldtimer Mercedes met open dak (helaas was de accu van de motor leeg maar dit was ook gaaf!), heb Chantal geholpen met een video-interview voor school, heb mij haartjes weer laten knippen én krullen bij Dory en we zijn langs oma Heijstek geweest. Het was supergezellig, we hebben eindelijk weer eens veel gekletst en leuke dingen gedaan samen.

Verder heb ik thuis weer even kunnen bijkletsen met mijn vriendjes en vriendinnetjes, gelukkig, en de rest van de tijd is vooral opgegaan aan de Spanjaarden. De Spanjaarden? Ja de Spanjaarden. Ik had namelijk hele lijsten mee: 3 cd's (branden) met Nederlandse muziek, een stuk Old Amsterdam kaas, een Nederlandse vlag, een Oranje t-shirt met 'Holland' erop (werden er 2), een Spaans-Nederlands/Nederlands-Spaans pocketwoordenboek en Nederlandse kinderboekjes om te proberen te lezen. Dat laatste dus voor Fran, die Nederlands wil leren. Hij heeft voor mij ook Spaanse kinderboekjes meegebracht. :)

De foto's van Madrid zijn helaas een beetje wazig, waarschijnlijk was mijn schermpje niet helemaal goed schoon... :(

Een dikke knuffel en heel veel liefs, Naomi

  • 10 Mei 2006 - 02:30

    Ping:

    Nou nou, wat een verhalen allemaal weer!! Niet alleen fftjes naar Madrid, maar ook tussendoor nog even naar huis, en dan ook nog in Amsterdam feesten, het is niet eerlijk ;). Nee hoor, vind het helemaal super voor je!! Dikke kuz en liefs!

  • 15 Mei 2006 - 15:27

    Katie:

    Hey meis,

    Al lang niet meer op je website gekeken en/of je gesproken...helaas! Leuk om zo toch je leventje een beetje te kunnen volgen...

    Jij begint ook een 'special connection' met Spanjaarden te krijgen,he? :-)

    Een hele dikke kus en knuffel uit Bournemouth...kom je snel een keertje langs? Woon met 3 Spaanse mannen nu...aantrekkelijk plan, toch???

    Liefs,
    Katie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 65455

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: