Op naar het volgende seizoen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Op naar het volgende seizoen - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Op naar het volgende seizoen

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

28 April 2009 | Zwitserland, Bern

De meesten van jullie zijn al op de hoogte van de last-minute wijzigingen, maar hier toch nog een stukje om het hoofdstuk Zwitserland af te sluiten en iedereen te informeren over mijn nieuwe bestemming.

Helaas ging het de laatste week in St Moritz toch niet zoals het had moeten gaan. Mickaels verjaardag was niet geweldig, vooral omdat hij zelf te dronken was om een normaal gesprek mee te hebben en zijn zogenaamde 'vrienden' hem alleen maar stonden uit te lachen omdat hij behoorlijk raar aan het dansen was, helemaal in trance. Tot het moment dat hij zelfs dát niet meer kon en alleen nog maar een beetje heen en weer stond te deinzen, toen was ik het zat en heb ik hem naar zijn kamer gebracht, waarbij de rest nog smakelijk lachend stond te kijken en te wijzen. Echt walgelijk, niemand die zelfs maar aanbood om even te helpen ofzo (Mickael is vrij mager, maar een lichtgebouwde dronkelap die niet zelf meebeweegt kan nog behoorlijk zwaar zijn).

Donderdag was nog wel aardig, toen was ik vrij en ben ik met een wandelgroep meegegaan naar 'Val Fex', een supermooi gebied bij Sils. We gingen erheen met de paardenkoets (dat alleen al was super, al vond ik het eigenlijk wel zielig voor de arme beesten die met zijn tweeën een koets met 8 personen moesten trekken!) en hebben daar ruim 2 uur gewandeld in de sneeuw en onder de warme zon. 's Avonds hebben we ook nog goed gefeest met vooral de GO's van de Miniclub, dat was de laatste écht leuke avond.

De laatste dag verliep op zijn zachtst gezegd niet zoals ik had gehoopt. Buiten het feit dat het een aankomst/vertrekdag was en dus enorm druk, had ik niet echt het gevoel dat het iemand wat kon schelen dat ik wegging. En 's avonds zeer laat kwam het ergste nog: een groot probleem met de kassa. Ik zal er niet over uitweiden want ik weet niet hoeveel ik in verband met beroepsgeheim op deze site mag zetten (je weet nooit wie er meeleest), maar het komt erop neer dat ik me behoorlijk verraden voel en dat ik flink heb moeten betalen voor iets wat niet mijn schuld was. Het klopte gewoon van geen kanten, en ik ben altijd zó precies dat ik hooguit ooit een paar euro verschil in mijn kassa heb gehad, soms zelfs in de plus...ik weet gewoon zeker dat het niet mijn fout was. Ik heb dan ook ruim 2 uur lang flink zitten janken (en praten) en je kunt wel zeggen dat mijn avond goed verpest was, ondanks de steun van vooral Bonnie, die echt heel lief was, de hele tijd bij me is gebleven en zelfs nog een afscheidscadeautje voor me had.

Ik was er dan ook echt helemaal klaar mee en wilde maar één ding: weg uit dat rotdorp en naar huis. Serieus, ik ben altijd blij om weer thuis te zijn, maar ik ben nog nooit zó blij geweest als nu om weer in mijn vertrouwde omgeving te zijn en de mensen te zien om wie ik echt geef. En in tegenstelling tot bij Opio, zal ik van dit dorp écht bijna helemaal niets gaan missen...toch zeker omdat ik de leukste personen deze zomer toch weer terugzie.

Want: de plannen zijn veranderd. La Caravelle, het Clubdorp in Guadeloupe, gaat helaas deze zomer niet open vanwege te weinig reserveringen. Ik blijf wel als eerste op de lijst staan voor als het van de winter weer opengaat, maar in de tussentijd moest dus iets anders gevonden worden. In eerste instantie kreeg ik de keus tussen Opio (nooit meer!) en Gregolimano in Griekenland (mwah, ik ben al in Griekenland geweest...) maar de volgende dag belden ze ineens dat ik naar Marrakech (Marokko) mocht!! Daar heb ik altijd al eens heen gewild, het lijkt me zo sprookjesachtig...én Bonnie en Stefania gaan daar ook heen!! :) In elk geval al wat bekende (en gelukkig ook leuke) collega's dus.

Ik vertrek vrijdag 1 mei, vind het best eng (vooral omdat het deze winter zo tegenviel) maar heb er toch ook wel weer zin in! Ik ben wel bang dat het internet daar niet zo goed zal zijn als in Zwitserland of Frankrijk, dus het kan zijn dat ik iets minder vaak stukjes/foto's hierop zet...maar hopelijk wordt het voor de rest alleen maar beter!!

Keep in touch...

Gonna miss you xXxXx Naomi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 65451

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: