Merry Christmas Everyone!!! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Merry Christmas Everyone!!! - Reisverslag uit Bern, Zwitserland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Merry Christmas Everyone!!!

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

21 December 2008 | Zwitserland, Bern

Jaja, het ‘echte’ seizoen kan beginnen!! De weken van de Duitse promotie zijn voorbij en gisteren zijn er klanten van zo’n 20 verschillende nationaliteiten aangekomen, die per week voor een gezin met 2 kinderen gemiddeld zo rond de 10.000(!!!) euro betalen. En dat is te merken: het eten is inderdaad een stuk beter nu!! Veel meer keuze, meer kwaliteit én eindelijk weer af en toe kip/visnuggets en lekkere toetjes. Dit moet natuurlijk gecompenseerd worden en dus ga ik sinds een paar dagen, nu ik het ritme een beetje heb gevonden, af en toe een uurtje sporten. De echte aerobicslessen komen helaas vaak niet uit met mijn werktijden, maar ik heb me toegelegd op de cardiotoestellen in de fitnesszaal. :)
Ook het dorp ziet er nu veel mooier uit, met overal kerstversiering en winter-decoratie. Ons werd verteld dat dit een ontzettend moeilijke clientèle zou worden, maar gek genoeg heb ik daar gisteren nog niet veel van gemerkt, ondanks dat veel klanten de dag van aankomst juist het lastigst zijn. Wel moet ik extra gaan oppassen, de chefs hebben al aangegeven deze weken extra streng te zijn…en dat terwijl ik vorige week al bijna een officiële waarschuwing te pakken had. Ik had een belangrijke boodschap van mijn chef na een lange, zware dag werken niet helemaal goed begrepen/onthouden en dus een verkeerd bericht doorgegeven, waardoor zij me de volgende ochtend (terwijl ik eigenlijk pas om 14.00 hoefde te beginnen) om half 7 woedend opbelde. Ik moest meteen naar het bureau komen, waar ze woedend tegen me tekeer ging en dreigde dat ik als ik nog zo’n stommiteit zou begaan, meteen mijn koffers zou kunnen pakken. Gelukkig liep het met een sisser af en is die officiële waarschuwing er nooit gekomen…in tegenstelling tot een collega die helaas wél zo’n papier moest tekenen omdat ze herhaaldelijk tekorten had in haar kassa. Maargoed, ik heb sindsdien extra hard mijn best gedaan en ben van plan dit te blijven doen zodat ik het seizoen kan afmaken zonder waarschuwingen, dit staat namelijk erg slecht op je (Club Med) CV en kan mijn kansen om van de zomer naar een mooi dorp buiten Europa te gaan aanzienlijk verkleinen.

Mijn kamer ziet er ook al een stuk gezelliger uit nu, met een kerstslinger en 2 mooie sneeuwvlokhangers die ik heb gekocht en vooral met een heleboel mooie kerstkaartjes!! Van Mam, van Opa en Oma, van Robin en vooral van Marieke, die een pakketje had opgestuurd met maar liefst 16 kerstkaartjes met op elk kaartje een klein berichtje!! En een kaarsje en een ontzettend mooi, lief cadeau!! Dankjewel lieve Mur!!! En ook dankjewel Mam voor het pakketje met een heleboel lekkers, waarvan de kerstengeltjes voorlopig ook als decoratie dienen!! :D

Met zoveel nationaliteiten in het dorp is de kans natuurlijk groot dat er ook Nederlanders zijn…en ik heb al een paar erg aardige Nederlanders ontmoet gisteren. Buiten mij is er sinds een paar dagen één andere Nederlandse GO, Bonnie, die bij de Miniclub werkt, en er zijn twee Vlaamse GO’s, een jongen aan de bar en Marian aan de receptie. Samen met Marian heb ik alweer veel teksten vertaald naar het Nederlands, en vanaf nu moet ook elke avond één van ons tweeën de Nederlandse presentatie van de show doen en op zaterdag de informatiebijeenkomst. Overigens een leuk weetje: ik heb weer twee collega’s die ik al ken van andere dorpen; Fred (Fréderic) van de receptie in Athenia (ditmaal is hij echt de enige man in het receptieteam, buiten de twee nachtreceptionisten dan), en Aurore van de Miniclub in Pompadour met haar zal het wel weer feesten worden, haha).

Verder zit ik nu alweer in twee shows!! :D Ik doe de finaledans in de cabaret-show (zeer snel, zeer energiek dus erg leuk) en ik heb vrijdag voor het eerst de disco-show ‘Dancing Queen’ gedaan. Zowel bij de cabaret-dans als bij 3 van de 4 dansen in de disco-show sta ik vooraan, wat nog niet vaak is voorgekomen maar wat me op de één of andere manier nóg meer stimuleert waardoor ik helemaal in mijn dans opga, echt super!! Aangezien we maar een kleine week hadden om te repeteren (voor de cabaret-dans zelfs maar 2 avonden) ging het de eerste keer nog niet helemaal perfect, maar toch al best goed! Met een compliment van de regisseuse dat ik het zo goed en snel oppikte! :D Voor de cabaret-dans hebben we helaas geen kostuums dus is iedereen gewoon in spijkerbroek en Club Med 45-shirtje, voor de disco-show hebben we wel kostuums…maar vraag niet wat voor kostuums! Het ziet er echt belachelijk uit (wat natuurlijk ook wel een beetje de bedoeling is, maar toch)! Ik schrok me rot toen ik zag dat ik een strakke, zwarte, glanzende legging aanmoest, maar tot mijn opluchting was die niet zo onflatteus als ik had gevreesd. Mijn roze bril en twee staartjes stonden op zich wel grappig, en mijn wijde zilveren top leek op zich ook wel aardig, alleen…bleek die wel erg kort te zijn. Tijdens het dansen had ik al af en toe het gevoel dat het shirtje wel erg veel omhoog ging, en de volgende dag hoorde ik van mijn collega’s dat als ik mijn armen omhoog deed, mijn beha te zien was. Volgende keer dus maar een hemdje eronder!! En die volgende keer is dus al vanavond. Dat is ook weer erg lekker geregeld…vrijdag had ik dus namelijk mijn vrije dag, maar ik moest natuurlijk toch gewoon die show doen. Ach voor een keertje is dat niet erg, en Frederica had beloof mijn vrije dag te veranderen. Donderdag kregen we ons nieuwe rooster, en inderdaad, mijn vrije dag was deze week op zondag. Maar gisteren kregen we het animatieprogramma voor deze week…en toen bleek ineens dat ze de disco-show vanavond alweer doen. :s Frederica vond het op zich rot voor me, maar kon/wilde het rooster niet meer veranderen en zou vanaf volgende week pas weer mijn vrije dag veranderen. Laten we hopen dat de show nu voortaan op zondag blijft…en dat de cabaret-show ook niet op mijn vrije dag valt! De eerstvolgende keer dat ik écht een hele vrije dag heb zal ik in elk geval proberen om ook eens ’s avonds op msn te komen, aangezien er overdag niet zoveel mensen online zijn.

Ik heb ook al een paar kaartjes opgestuurd van Saint Moritz, maar ik ben bang dat die niet meer voor de kerst aan zullen komen…gelukkig had ik in Nederland al kaartjes geschreven en die door Mam op laten sturen, maar bij deze allemaal nogmaals hele fijne kerstdagen gewenst!! Ik zal aan jullie denken en jullie deze dagen extra hard missen!! Helaas moet ik ook nog eens alle avonden (de 24ste, 25ste en 26ste) werken, gezellig dus… :( Ik hoop maar dat ik niet de 31ste ook nog eens ’s avonds moet werken!!

De 24ste rond 14.00 en de 25ste rond 15.00 probeer ik waarschijnlijk ook nog heel even online te komen als het lukt, en anders: drink maar een glaasje extra voor mij! ;) In gedachten ben ik bij jullie…

Heel veel lieve kerstgroeten, dikke kerstknuffels en duizend kerstkusjes!!! Naomi <3 ö:





  • 22 December 2008 - 11:14

    Robin:

    hey meis,
    nogmaals,ondanks dat je moet werken,toch fijne kerstdagen gewenst en een leuke oud en nieuw! we missen je,en zullen ook aan je denken deze dagen! ik probeer je vd week nog te mailen(maar t is nogal veel dus...),al zit ik er ook aan te denken om je ouderwets een brief te schrijven,dat is toch leuker hè?! misschien dat ik de 24e rond die tijd wel online ben(ik hoop t). nou doe je best daar en geniet van iedere dag!

    liefs robin

    p.s. ik zie dat mn kadootje n mooi plekje heeft!:p

  • 22 December 2008 - 11:38

    Tante Ria:

    Je hebt wel een gezellig hoekje om te slapen en het is 'n prachtig gebied waar je zit,jammer dat het niet is geschikt voor mijn beurs.
    Hele fijne kerstdagen.

    Dikke knuffel van mij.

  • 24 December 2008 - 20:41

    Adri:

    Hoi Naomi,
    We wensen je Fijne Kerstdagen en een Gelukkig 2009.
    Groetjes,
    Jos en Adri

  • 25 December 2008 - 09:39

    Mams:

    Dag lieverd,
    Voor zover mogelijk fijne kerstdagen. Het eten zal wel heerlijk zijn,alleen jammer dat je niet echt de tijd krijgt om op je gemak ervan te genieten. Sterkte, vooral met al die avonden, die je moet werken.24 en 25 en 26 dec.van 20.00-24.00. Ik hoop echt voor je dat je met oudejaarsavond 's-avonds nu eens niet hoeft te werken en van alle feestelijkheden en shows kunt genieten.Misschien spreek ik je vanavond nog wel bij oma en opa :)
    Heel veel liefs,mams xxx

  • 30 December 2008 - 13:08

    Tante Marianne:

    Hoi Naomi,

    Ik hoop dat je ondanks dat je moest werken het toch erg gezellig hebt gehad. Vandaag is Antal jarig en wordt hij 21 jaar. Hij heeft z'n verjaardag afgelopen zondag bij zijn vader gevierd en het was erg gezellig. Vanavond vieren wij zijn verjaardag voor de familie. Dus druk, druk, druk!! Je schrijft dat het bij jou erg koud is maar hier vriest het ook behoorlijk ('s nachts is het -4 tot -7 en overdag is het 0 à -1)Dus kunnen we over een paar dagen op natuurijs schaatsen.
    Nou meisje, ik wens je een heel fijn en gezellig uiteinde toe en op naar 2009.

    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 65474

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: