ETM Get Together! :D - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu ETM Get Together! :D - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

ETM Get Together! :D

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

30 Maart 2006 | Frankrijk, Chambéry

Het is vandaag erg stil in huis na de drukste, leukste en gezelligste week tot nu toe in Chambéry!! Vorige week was namelijk de week van de ETM Get Together, wat betekent dat iedereen die deze studie doet (het tweede semester zitten er mensen in Madrid, Faro, Heilbronn en Chambéry dus) hierheen kwam om elkaar te leren kennen en leuke dingen te doen! :D Dus ook mijn vriendinnetjes van het eerste semester in Bournemouth!! :D :D

Dinsdag kwamen de meesten aan, iedereen moest worden ondergebracht bij de Chambéry-studenten dus Kinsie, Sindy en Mélina bleven bij mij slapen! Het was erg vol en mijn appartement werd een complete chaos, maar ach, lekker knus en gezellig!! ;)

Overdag hadden we wat colleges over oa de scriptie en toerisme in Frankrijk, maar niet iedereen kon het opbrengen om 's ochtends om 9 uur op de uni te zijn na een lange nacht feesten...en vooral op de dagen dat de zon scheen waren de terrasjes soms aantrekkelijker! :oops:

Woensdagavond was er eerst een 'officieel' welkom, waarbij foto's/filmpjes werden getoond van de plaatsen waar iedereen het eerste semester zat (bournemouth, breda, borlänge). Ik had de taak om de presentatie voor bournemouth samen te stellen, maar er was tegen mij gezegd dat ik het kort moest houden, rond de 5 minuten. Wat blijkt, de andere presentaties waren misschien wel een half uur!! :shock: Terwijl ik nog zoveel meer leuke foto's had...ik was echt kwaad!! :x
Gelukkig gingen we daarna naar Le Corsaire, waar de gratis salsalessen waren en waar we groepskorting kregen op de sangria. :) Dat was erg gezellig!! :D

Donderdagavond werd het nog later, we zijn eerst naar de Hooligan Pub geweest en daarna naar RDC en Opera. Ik ben zelf niet zo'n fan van RDC, de muziek is te hard (het doet echt bijna pijn aan je oren) en de 'grappige' filmpjes op de tv-schermen zijn nogal erotisch, waardoor veel mannelijke bezoekers meer aandacht hebben voor die beelden dan voor hun vrienden of de 'echte' meiden in de club. :roll: Maar na 3 uur kun je via RDC gratis bij Opera naar binnen (anders 10 euro!), en dat is wél een erg goede club met goede muziek en zonder tv-schermen.

Vrijdagavond was er een chique diner voor alle studenten en leraren, erg gzellig en lekker gegeten. Daarna zijn we naar een Irish Pub bij mij in de straat gegaan (handig, lekker dichtbij!) waar ze goede live-muziek hadden.

Zaterdag was er een excursie naar Chamonix, het stadje van de Mont Blanc! Jammer dat we de top door de mist niet goed konden zien. Het stadje was wel mooi en we hebben lekker in het zonnetje geluncht. 's Middags gingen we met ene (boemel)treintje naar boven, waar we een prachtig uitzicht hadden. Helaas was de grot die we wilden bekijken dicht, en ook de kabel-cabines gingen niet meer wegens lawinegevaar. Dat was wel een beetje een teleurstelling, maar gelukkig kregen we wel 7 euro terug van de 10 euro die we betaald hadden.

Zaterdagavond kwam er nog meer bezoek: Katie, Blanca, Paola en Peter (die geen ETM doen) kwamen ook een paar dagen hier!!! :D We zijn met zijn allen uit eten gegaan bij Au Bureau, een soort Engelse pub, waar we vrij goedkoop erg lekker hebben gegeten. Daarna zijn we daar nog blijven drinken tot we vriendelijk werden verzocht om te vertrekken aangezien het sluitingstijd was. De ETM-ers vertrokken zondagochtend weer, dus moest er helaas meteen weer afscheid worden genomen, wat uiteindelijk tot 3 uur duurde. Die nacht was het helemaal druk in mijn studiootje, met de 4 nieuwe logés en Kinsie (Sindy en Mélina hadden besloten om ergens anders te slapen omdat het anders echt te druk was). Maar het ging prima, voor 1 nachtje. :)

Zondag was de stemming erg triest op het station. Alle ETM-ers gingen terug naar hun 'eigen' land en mede door het slaapgebrek werden er heel wat tranen vergoten. Ook door mij...vooral met Kinsie heb ik in een paar dagen een nog sterkere band gekregen en we lijken nog meer op elkaar dan ik dacht. Het is echt een supermeid, ik ga haar zeker dit semester nog opzoeken in Madrid. :)
's middags was het prachtig weer en we besloten om naar het Lac du Bourget te gaan, waar we lekker in het gras hebben gelegen en genoten van het uitzicht.

Helaas waren de Party Animals uit Bournemouth niet zulke Party Animals meer als een paar maanden geleden, dus we zijn niet meer uitgeweest. Katie was een beetje ziekjes en ze waren allemaal erg moe, bovendien wilden ze er ook elke dag vroeg uit om de omgeving te zien. Jammer, maar wel begrijpelijk. Ik ben niet meegeweest toen ze naar Annecy en Genève gingen, dus had ik eindelijk wat tijd om een klein beetje op te ruimen, wat hard nodig was. Ik ben maandagavond nog wel wat wezen drinken met Paola en Peter, dat was wel gezellig. Katie en Blanca gingen helaas dinsdagochtend alweer weg, Paola en Peter bleven tot vanochtend. Het is erg leeg nu, ik mis mensen om me heen, maar aan de andere kant is het ook wel lekker om weer even de ruimte voor mezelf te hebben.

Voor de foto's van de Get Together staan wat foto's van de barbecue de week ervoor bij de meiden van de Canarische eilanden, en achteraan staan de foto's van gisteravond, toen we weer alleen met Chambéry-studenten uitgingen.

Verder goed nieuws voor degenen die me missen: over iets meer dan een week kom ik vrijwel zeker een paar daagjes thuis! Ik zal niet iedereen kunnen zien, maar ik ben sowieso vrijdag 14 april in de Praktijck!! :)

See you soon!!
Gros Bisous, Nana

  • 30 Maart 2006 - 18:51

    Dees:

    Heej meid!
    Blijft leuk om te lezen allemaal! Gaaf, de Mont Blanc! En leuk dat je zoveel gezellig bezoek hebt gehad :D
    Veel plezier!!
    Liefs Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 65441

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: