Weekend Genève - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Weekend Genève - Reisverslag uit Chambéry, Frankrijk van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Weekend Genève

Door: Naomi

Blijf op de hoogte en volg Naomi

04 April 2006 | Frankrijk, Chambéry

Bonjour tout le monde!

Oui oui, Frankrijk begint mooier te worden, ook al is het stadje op zich nog steeds niets vergeleken bij Bournemouth, om nog maar niet te spreken van de slechte faciliteiten op de universiteit en alle (studenten)stakingen waardoor veel lessen uitvallen, oftewel opgeschoven worden... (voor meer info check eventueel het nieuws uit Frankrijk). Er zijn al wekenlang demonstraties door de hele stad, waarbij luidkeels gezongen en geprotesteerd wordt, en o.a. vuurwerk wordt afgestoken. Een lerares vertelde zelfs dat ze, omdat ze ons stiekem toch les gaf (we moesten in kleine groepjes naar het enige beschikbare zaaltje achteraf!), riskeerde dat haar auto bekrast of zelfs vernield werd!! :o :? Onbegrijpelijk, maar de Fransen houden van revoluties...

Maar goed, ondanks dat wordt het dus steeds beter. Straks vind ik het zelfs nog jammer dat ik weg moet...! Met de lentezon en roze bloesem in de bomen en vogeltjes die zingen en overal madeliefjes ziet het stadje er al een stuk vrolijker uit. :) Bovendien wordt de vriendschap met sommige klasgenoten toch een stuk hechter en we doen veel leuke dingen samen (soms iets teveel, moet weer hard aan de studie eigenlijk...). Buiten Elisabetta en Patricia heb ik het vooral met Fran en Manu erg gezellig. :D

Zo ben ik het afgelopen weekend met Fran, Manu en Patri naar Annemasse geweest, een dorpje vlakbij Genève waar onze leraar (jawel, dezelfde als van Peisey) nog een huis had, waarvan wij dus de sleutel hadden gehad! Het huis was dit keer iets kleiner maar het was net zo'n rommel, met overal kinderspeelgoed. De eerste avond zijn we daar gebleven omdat we er de volgende dag vroeg uitmoesten. Patri en ik namen natuurlijk het Kingsize bed in beslag. ;)

De volgende ochtend om 7 uur vertrokken we naar Genève Airport, waar de drie anderen enquêtes moesten doen voor hun étude de cas. Ondertussen heb ik wat huiswerk voor Frans gemaakt en mijn Spaans geoefend, want dat is hier dus wel nodig! Daar heb ik trouwens een mooie regeling voor; Fran leert mij Spaans en ik leer hem Nederlands, hij was namelijk zo enthousiast over zijn eerste semester in Breda dat hij serieus ons taaltje aan het leren is! :) Toen ze klaar waren, om een uur of drie, zijn we nog even Genève in geweest om rond te kijken in het centrum. Helaas geen tijd om te winkelen, maar dat was sowieso lastig omdat ze daar dus nog met Zwitserse Franken werken.

Eenmaal terug in Annemasse waren Oliver en José (de laatste zit niet bij ons in de klas maar gaat wel vaak mee uit) ook aangekomen, wat het voor mij nog wat lastiger maakte omdat ze nu helemáál veel in het Spaans praatten, vooral omdat José slecht Frans en Engels praat. Olli en José waren er al wat eerder en waren naar een wijnbeurs geweest, waar ze allerlei soorten dure wijn hadden geproefd. Wij konden daar ook zo naar binnen lopen, deden net of we daar hoorden en hebben dus ook wat exclusieve wijnsoorten 'geproefd'! :p Ik heb er zelfs een glas als souvenir aan overghouden! ;)

's Avonds, nadat we naar een bar waren geweest omdat de mannen voetbal moesten zien (Madrid-Barcelona), gebeurde het onmogelijke: de stoere Spaanse macho's wilden niet meer uit, ze waren te moe!!! :? Ongelooflijk, normaal zijn ze niet te stoppen!! Natuurlijk lieten Patri en ik ons daar niet door weerhouden, wij zijn tot 5 uur uitgeweest, niet in Genève dus helaas maar in een Latin Bar/Club in Annemasse. Goede muziek, veel aandacht én een grote, dure maar voor ons gratis cocktail!! :p :D

Zondag hebben we op de terugweg een tussenstop gemaakt in Annecy, waar ik toch weer andere dingen heb gezien dan de vorige keer. We hadden prachtig weer en het was erg gezellig! :)

Weer een geslaagd weekend dus! Sorry dat mijn stukjes de laatste tijd zo lang zijn, maar er gebeurt nu eenmaal steeds meer hier!
Oh en ik kom dus helaas niet volgende week naar Nederland, zoals gepland, maar de eerste week van mei!

A bientôt!!

Mille Bisous, Naomí

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 65445

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: