Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu Kia Ora - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Naomi Heijstek - WaarBenJij.nu

Kia Ora

Blijf op de hoogte en volg Naomi

26 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Auckland

Kia Ora! Oftewel hallo!

De eerste paar dagen zitten er alweer op en alles begint eindelijk een klein beetje vorm te krijgen.
Na woensdag door mijn vader en moeder te zijn uitgezwaaid op schiphol, begon het - tot nu toe - zwaarste gedeelte van mijn reis. Eerst ruim 11 uur vliegen naar Hong Kong, dan 8,5 uur wachten en vervolgens nog 11,5 uur vliegen naar Auckland. Slapen lukte niet tijdens de eerste vlucht dus heb ik maar 3 films gekeken, op het vliegveld in Hong Kong was ik uiteindelijk zo moe dat ik een tijdje op een bankje heb liggen doezelen en tijdens de tweede vlucht heb ik wat hazenslaapjes kunnen doen.
De douanecontrole ging gelukkig snel en soepel, en het eerste wat me opviel was hoe enorm relaxed, vriendelijk en behulpzaam de Nieuw Zeelanders zijn. Van het bagagepersoneel tot de douane en het winkelpersoneel, het voelde als een warm bad wat me gelijk weer energie gaf om de dag door te komen (ik kwam vrijdag aan rond 8u 's ochtends dus ik 'moest' nog even). Het mooie weer hielp natuurlijk ook mee. :) Na een tijdje in de lounge van het hostel gewacht te hebben, kon ik om 13:00 mijn kamer in, die ik deelde met 3 andere meiden. Twee daarvan (beide Duits) waren wel aardig maar ik heb niet heel veel contact met ze gehad. Na ff lekker gedouched (hoe schrijf je dat eigenlijk) te hebben ben ik op mijn gemak het centrum gaan verkennen. Tegen de tijd dat ik terugkwam begon de slaap weer toe te slaan dus ik besloot op tijd naar bed te gaan en heb de klok rond geslapen, waarna ik me weer redelijk fit voelde.
Zaterdag heb ik de ferry genomen naar Waiheke Island, waar ik wat heb rondgestruind en de middag op het strand heb doorgebracht, wat een echt vakantiegevoel gaf. Helaas moest ik dit bekopen met flink verbrande handen, armen en benen, ondanks de speciale extra sterke zonnebrand uit Nieuw Zeeland zelf. Waarschijnlijk is de combinatie van zon, water en wind teveel geweest voor mijn winterwitte huidje. Na twee dagen regelmatig aftersun smeren is de felheid er inmiddels af en het rood begint langzaam een beetje weg te trekken, maar het is nog steeds wat pijnlijk en de zwelling van de huid op mijn linkerhand neemt maar heel langzaam af. Voorlopig zoveel mogelijk uit de zon dus en dan heel voorzichtig weer opbouwen. Zaterdagavond ben ik bovenop Mount Eden van het uitzicht gaan genieten, mooi die lichtjes van de stad aan alle kanten om je heen.
Zondag werd ik opgehaald door Suhanna, een vriendin van Barbara waar ik mee samenwerkte bij Amgen. Een beetje vreemd in het begin want we hadden elkaar nog nooit ontmoet, Barbara had ons met elkaar in contact gebracht via Facebook nadat ze had gehoord dat ik naar Nieuw Zeeland zou gaan. Maar al gauw waren we volop aan het kletsen en het was super gezellig. Ze heeft me meegenomen naar Takapuna, voor een mooi uitzicht over het water en waar nog wat overblijfselen van de oorlog (bunkers, kanonnen) te zien waren. Daarna hebben we wat gedronken in Castor Bay en zijn we even naar haar huis gegaan, waar ik haar man en twee zoons heb ontmoet. Met zijn allen zijn we even gaan chillen aan het strand van Browns Bay (ik in de schaduw natuurlijk, en Suhanna hield mij gezelschap), en vervolgens hebben ze me uitgenodigd voor een echte barbie (bbq) bij hen thuis. Ze hebben me met zijn allen terug afgezet bij mijn hostel, en vanuit de auto konden we nog net het vuurwerk zien voor het 175-jarige bestaan van Auckland. Wat een lieve en hartelijke mensen! Hopelijk ga ik ze nog eens zien voordat ik uit Nieuw Zeeland weg ben.
Vandaag (maandag) ben ik begonnen met de georganiseerde busreis van The Kiwi Experience. Het is een soort hop on - hop off bus, maar dan door heel Nieuw Zeeland en je mag er maximaal een jaar over doen. Ik heb qua route het meest uitgebreide pakket genomen (the whole kit & caboodle) omdat ik natuurlijk overal heen wil. Een aantal excursies zijn ook inbegrepen en je kunt er per dag voor kiezen om in een door hen uitgekozen hostel te slapen of zelf iets te regelen. De eerste dag beviel goed met een kleine tussenstop in Whangarei, waar een mooi watervalletje te zien was, waarna we zijn afgezet bij een hostel in Paihia. Er zijn op dit moment 3 Nederlandse jongens, die in de bus al vrij snel gezellig begonnen te kletsen, verder is het vooral Engelse jeugd en een paar Zweedse meisjes. Ik slaap de komende 3 nachten op een 8-persoons gemengde kamer, ben benieuwd hoe dat zal gaan! Zo meteen alweer een barbeque, hopelijk wordt het gezellig. Morgen vroeg op voor een trip naar Cape Reinga.

Helaas zal ik hier voorlopig geen foto's bij kunnen zetten. Mijn fototoestel kan niet worden aangesloten op de tablet. :( De sd kaart is te groot en er is geen usb ingang...binnenkort maar ff kijken hoe ik dat op kan lossen. Stom dat ik dat thuis niet heb uitgeprobeerd maarja.

Hopelijk gaat alles goed daar in het koude Nederland! Bedankt voor alle lieve en leuke berichtjes die ik al heb gehad!! xXxXx

  • 26 Januari 2015 - 09:11

    Henny Heesters:

    Hey schat, Heerlijk om eindelijk te horen,hoe t allemaal is gegaan. Jammer van dat geheugenkaartje. Ik dacht dat je dat kleine kaartje dat daarin zit,dat dat voor de tablet of telefoon was. Ik heb heel duidelijk tegen die man gezegd dat het voor tablet,telefoon en computer moest zijn. En voor de Samsung :(
    Vreemd en jammer.
    Maar zo te horen heb je het wel naar je zin.Veel plezier and enjoy!!! Liefs, mams xxx

  • 26 Januari 2015 - 11:09

    Guus Van Der Burgt:

    Dag Naomi,

    Zo te lezen begins je reis fantastisch! Dat is mooi :) Geniet ervan! Zijn benieuwd naar de foto's ;) Have fun!

    Groetjes ons

  • 26 Januari 2015 - 11:38

    Pap:

    Hey Naomi, fijn om te horen dat je goed bent aangekomen en al leuke contacten hebt gelegd,dat zal plezierig aanvoelen. Wat het weer betreft heb je ook goed gekozen hier hebben we intussen al weer sneeuw gehad.
    Tip; normaal gesproken kun je met je tablet ook foto's maken en/of via bluetooth met je telefoon communiceren dus ook foto's overzetten, misschien dat een van de twee lukt. Benieuwd wat je allemaal nog gaat zien en meemaken. liefs en dikke kus xxx pap

  • 26 Januari 2015 - 11:59

    Marieke:

    Hey meid.
    Je bent er! Klinkt allemaal geweldig.
    Genjet ervan en ik ben benieuwd naar de foto's

    Dikke kus

  • 26 Januari 2015 - 11:59

    Marieke:

    Hey meid.
    Je bent er! Klinkt allemaal geweldig.
    Genjet ervan en ik ben benieuwd naar de foto's

    Dikke kus

  • 26 Januari 2015 - 12:21

    Henny En Johan:

    Hoi Naomi, goed om te horen dat je het naar je zin hebt. Vervelend dat je toch nog verbrand bent,
    ondanks je goede voorzorgsmaatregelen, waarschijnlijk te lang in de zon. Maar ja begrijpelijk, als je uit ons koude winter landje komt en lekker van de eerste zon wil genieten. Je krijgt waarschijnlijk nog genoeg zon voor een goede herkansing. Laat het je plezier niet bederven en geniet van alles.
    Kijk nu al uit naar je volgende reisverslag wat voor mooie dingen je allemaal gaat zien en beleven.
    Groetjes en liefs Johan en Henny xxx

  • 26 Januari 2015 - 21:48

    André Van Riel:

    Wat een geweldig mooi bericht. Fijn te lezen. Ik merk dat jij al volop geniet. Dat doet mij goed. Ik merk al dat jij de eerste week van jouw verblijf in Oceanië (toch?) al geweldige ervaringen opgedaan hebt. Ik ga met een voldaan gevoel straks slapen en droom van wat een geweldig land moet zijn, Nieuw-Zeeland. Ik hou van je xxx

  • 26 Januari 2015 - 22:44

    Daisy:

    Hee meissie!
    Wat gaaf om te lezen! Fijn dat de reis is meegevallen en je nu al zoveel leuks an het doen bent!! En dat er zoveel andere leuke mensen zijn die op je pad komen. Ik ben benieuwd naar alle avonturen die je nog gaat beleven. Keep us posted! Liefs, Dees en Hugo

  • 27 Januari 2015 - 08:51

    Catherine:

    coucou ma cherie,
    Wat leuk om te lezen dat de eerste dagen zo goed en fijn zijn verlopen, op het verbranden na dan!
    Let the adventure begin mademoiselle.
    Bisou Cathy

  • 28 Januari 2015 - 02:04

    Naomi:

    Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    @mam:dit heeft niets met dat geheugenkaartje te maken, die is extra voor als dit geheugen vol is, het gaat om de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt op de gewone sd kaart. Maar misschien moet ik hem inderdaad maar vast omwisselen tot ik een andere oplossing heb.
    @pap:ik kan inderdaad ook foto's maken met mn tablet en telefoon, maar vind het handiger en prettiger met mn fototoestel. Tablet is groot en moet ik steeds speciaal aanzetten wat weer een paar minuten kost, en de kwaliteit van de foto's op mijn telefoon is een stuk minder, bovendien is de batterij daarvan erg snel leeg. Ik kijk wel of ik ergens een kabeltje kan vinden.
    PS: de trip naar Cape Reinga was leuk (meer daarover in mijn volgende stukje) en we hebben een gezellige groep mensen. De Nederlandse mannen hebben mij gebombardeerd tot 'mama/moeders' omdat ik de oudste ben, dat vind ik dan weer minder maarja ze zijn wel lief dus vooruit. :)

  • 28 Januari 2015 - 02:05

    Naomi:

    Bedankt allemaal voor jullie reacties!
    @mam:dit heeft niets met dat geheugenkaartje te maken, die is extra voor als dit geheugen vol is, het gaat om de foto's die ik tot nu toe heb gemaakt op de gewone sd kaart. Maar misschien moet ik hem inderdaad maar vast omwisselen tot ik een andere oplossing heb.
    @pap:ik kan inderdaad ook foto's maken met mn tablet en telefoon, maar vind het handiger en prettiger met mn fototoestel. Tablet is groot en moet ik steeds speciaal aanzetten wat weer een paar minuten kost, en de kwaliteit van de foto's op mijn telefoon is een stuk minder, bovendien is de batterij daarvan erg snel leeg. Ik kijk wel of ik ergens een kabeltje kan vinden.
    PS: de trip naar Cape Reinga was leuk (meer daarover in mijn volgende stukje) en we hebben een gezellige groep mensen. De Nederlandse mannen hebben mij gebombardeerd tot 'mama/moeders' omdat ik de oudste ben, dat vind ik dan weer minder maarja ze zijn wel lief dus vooruit. :)

  • 28 Januari 2015 - 09:40

    Henny Heesters:

    Hey meis,
    Ik heb t thuis geprobeerd met dat extra snoertje dat bij mijn tablet zat. Dat werkt goed,alleen niet alle foto's,kwam denk ik omdat t geheugen bijna vol is op de tablet.(1154 foto's op fototoestel)
    Het is een snoertje van 15,5 cm met een ander soort usb uitgang (met een soort randje eromheen.
    Bij mediamarkt zijn ze ong.7 euro,dus dat zal de kosten niet zijn.
    En misschien moet je niet zeggen hoe oud je bent, je ziet er jonger uit,dus...
    Maar t voornaamste is dat je gezellige mensen om je heen hebt,toch? Geniet ervan,veel liefs,mams

  • 28 Januari 2015 - 20:01

    Barbara:

    Ha meissie,
    Wat leuk om te lezen!! Fijn om te horen dat de reis goed is verlopen. Het klinkt echt geweldig allemaal :-)
    Liefs, Bar xxxx

  • 29 Januari 2015 - 21:10

    Bart:

    Hey,

    fijn dat de reis al goed begint!
    Naar 't schijnt vloeken Nieuw-Zeelanders veel. Klopt dat, of heb ik me iets laten wijsmaken?
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.

    Dkke kus

    Bart

  • 30 Januari 2015 - 14:20

    Robert:

    Hoi Naomi,

    Mooi dat het allemaal naar wens gaat! En Cape Reinga: Cool! Geniet ervan. Hier sneeuwt het, als dat je nog wat meer op kan vrolijken EN: de battle bestaat nog steeds ;-)

  • 31 Januari 2015 - 10:07

    Marianne:

    Hi Naomi, wat kan jij mooi schrijven. Ik heb het met veel plezier gelezen. Wat fijn dat je al leuke mensen hebt ontmoet. geniet er maar lekker van en ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Liefs tante Marianne

  • 31 Januari 2015 - 13:10

    Monique Jacobs:

    Heey Naomi,
    Wat een leuk begin van zo'n spannende reis. Ik vind het echt stoer van je, dat je dit op je uppie durft. Ik wens je ook een ontzettende leuke tijd toe. Gaat vast lukken. Geniet ervan! Groetjes van Monique Jacobs

  • 02 Februari 2015 - 12:23

    Riet :

    Hai Naomi
    Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Geniet, geniet, geniet, het is je zo gegund.
    Liefs Riet xx

  • 09 Februari 2015 - 10:44

    Pap:

    Hey Naomi, wat een geweldige skydive en fantastisch om te zien hoe jij nu dingen gewoon doet die bij mij al jaren op de bucketlist staan:-). Ga vooral zo door en geniet van al die mooie ervaringen en uitdagingen. Ben heeeeeeeeeeeeel trots op je!! liefs xxx pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naomi
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 400
Totaal aantal bezoekers 65413

Voorgaande reizen:

21 Januari 2015 - 21 Januari 2016

Nieuw Zeeland en Australië

04 April 2007 - 04 November 2010

Club Med

15 September 2005 - 15 November 2006

Master European Tourism Management

Landen bezocht: